Betdom.pl

Informacje o budownictwie, architekturze i ogrodzie

Szukasz małego biura? To musisz wziąć pod uwagę

Prowadzisz firmę dla kilku/kilkunastu pracowników? Poszukujesz nowego biura albo dopiero co zakładasz firmę i potrzebujesz dobrej lokalizacji? Podpowiadamy co brać pod uwagę przy wynajmie pomieszczeń.

Czynniki dotyczące klientów

  • Konkurencja – jeśli klienci przychodzą do ciebie osobiście, to być może nie warto otwierać biura tuż pod nosem konkurencji? Z drugiej strony, wybieramy czasem miejsca, gdzie konkurencja jest duża (np. galerie handlowe itp.), by w krótkim przedziale czasu odwiedzić kilka punktów. Mimo że to dotyczy głównie handlu, można sobie wyobrazić, że w poszczególnych przypadkach, dotknie to także innych branż.
  • Sposób obsługi klientów – jeśli twoi klienci kontaktują się z tobą przede wszystkim poprzez Internet/telefon i jest to główny kanał sprzedaży, nie musisz zbytnio myśleć o biurze jako przestrzeni przyjmowania klienta. 
  • Klienci Premium – Jeśli twoi klienci są bogaci i cenią sobie klasę, musisz wybrać odpowiednią lokalizację. Jest ona komunikatem dotyczącym twojej pozycji. Biuro także powinno być urządzone ze smakiem. Niech nie znajduje się w obskurnym budynku, a reprezentacyjnym. Nie warto jednak przesadzać w drugą stronę, jeśli masz ugruntowaną pozycję i stałych klientów, to z powodów jakości twoich usług, wielu kontrahentów nawet nie będzie myśleć, gdzie znajduje się twoja siedziba.
  • Parkingi – jeśli często odwiedzają cię klienci i współpracownicy, zobacz czy mają gdzieś możliwość zaparkowania samochodu – nawet jeśli miejsca są płatne. Ważne, aby były i nie trzeba było ich długo szukać.

Czynniki dotyczące pracowników

  • Sposób przemieszczania się pracowników – jeśli większość z nich porusza się samochodami, sprawdź, czy są bezpłatne parkingi w okolicy. Ewentualnie wynegocjuj zniżki za miejsca postojowe. Sprawdź dojazd komunikacją miejską.
  • Możliwość rozbudowy – jeśli zainwestujesz w pomieszczenie i jego remont, a za pół roku przy rozroście firmy, nie możesz przejąć pokoju obok, to może się okazać, że wyrzuciłeś część pieniędzy w błoto.
  • Klimatyzacja, ogrzewanie i wilgoć – zobacz jakie nakłady inwestycyjne ewentualnie trzeba wykonać w tym kierunku. Sprawdź, czy pomieszczenia nie są zagrzybione i czy są odpowiednio doświetlone.
  • Aneksy kuchenne dla pracowników i toalety – Jeśli masz kilkunastu pracowników, to mikrofalówka w kącie i czajnik mogą nie wystarczyć.

Jeśli chcesz poczytać o fotelach w biurze, kliknij tutaj.